Not-OP Nüchtern sein?
Hi mir ist sehr langweilig gerade und denke mir was ist wenn man eine NOT-OP hat und man davor was gegessen hat. Wie läuft das dann ab?
Hi mir ist sehr langweilig gerade und denke mir was ist wenn man eine NOT-OP hat und man davor was gegessen hat. Wie läuft das dann ab?
Moin ich habe eine Blutentnahme gemacht und dort wurde was gefunden und soll zu Nieren artz gehen und habe kribbeln am körper ab und zu bei den händen bin aktiv könnte der Blutentnahme falsch etwas sein weil habe keine Symptome wenn nicht was kann ich machen
Hbe seit letzten Freitag (am letzten dienstag wurden die Fäden gezogen) nach einer kyridakis OP wieder Blutungen am steißbein.(Steißbeinfistel) Zum Arzt und durchchecken lassen oder kann das normal sein? Bitte nur Experten antworten!
Hallo nun bekam ich heute die Diagnose zöliakie und mein leaky gut wurde schlimmer . Ich esse kein weizen/ gluten oder sonstiges nur reis. Mein histamin ist auch unglaublich hoch gegangen wieder. Jetzt wollte ich fragen ob ich auch kein Brot anfassen darf ? Oder riechen? Da meine Familie weizen isst kann ich dem nicht…
Eben habe ich plötzlich Am kleinen Finger so eine Verdickung festgestellt. Woran könnte das liegen wenn das so plötzlich kommt und sollte man mit sowas zum arzt? Und irwie sind meine Hände plötzlich so komisch faltig seid wenigen Tagen. ( bin 18) hat jmd Ideen?
Als ich in Narkose war war es mir wirklich ekelhaft. Wieso. So. Ich würde nie wieder Narkose gehen
In an emergency surgery, the doctor must take the vomiting as a risk. With the normal surgery, you can handle this by not taking anything with drinks.
An emergency surgery involves the risk that the patient passes during surgery. If one did not perform the emergency surgery, the patient would die in many cases, then one takes the risk in buying that the patient gives himself.
The sobriety is due to the fact that there is an increased risk of vomiting in the Narcose administration. The background is a biological protection mechanism. This is the fact that the “brake center” in the brain realizes that “galact” (=narkose agent) are in the blood and therefore triggers a vomiting to get rid of the stomach content.
The danger of vomiting is the inhalation of vomiting, which can lead to the risk of choking, but at least of pneumonia.
Protection against this risk is the intubation of the patient. In sobriety, the anesthesia personnel have sufficient time to introduce the tube into the air tube. It can wait until the patient sleeps reliably, then the muscle relaxant is splashed and maintained until it has an adequate effect and during this time sufficient oxygen is blown into the lung to be able to overcome any problems in the intubation.
If the patient is not sober, a so-called flash initiation must take place, in which the breathing tube must sit faster than normally.
This means that the effect of the drugs cannot be reliably awaited.
In this case, the patient can still be awake when the tube is introduced to him, should and must not be, but may occur. A rapid intubation can also not always take the necessary consideration of the teeth, tooth damage can occur.
Intermediate vomiting can nevertheless not be excluded:
In short, The Narkoseei line is much more risky.
Then there are special drugs that are then applied.
Once again.
Fun aside, the surgery is moved and the patient is sent back to the wake-up room.
Safe at a not op?
Then a stomach probe (i.e. a tube in the morning) can be placed prophylactically.
Oh, okay.
There is no time to wait for an emergency operation until the person concerned is sober.
Emergency goes on…